Lato 2021 trwa…

Lato 2021 roku w naszym Domu zaowocowało dużo ilością wirtualnych podróży .

W ramach terapii zajęciowej w jednym tygodniu odwiedziliśmy Japonie. Szukaliśmy w zakamarkach naszej pamięci skojarzeń, poznaliśmy zwyczaje, kulturę i sztukę kraju kwiecącej wiśni. Nie była to jednak tylko miła opowieść przy herbatce. Musieliśmy się również dużo napracować. Z wielką chęcią zachwytem podróżnicy opanowali technikę origami. Wróciliśmy z Japonii z pewną walizką własnoręcznie wykonanych pamiątek. Znalazły się tam papierowe żurawie – symbol szczęścia i długowieczności, girlandy papierowe – jako symbol pokoju, chryzantemy z bibuły - będący odwiecznym symbolem rodziny cesarskiej. Ten kwiat nawet znajduje się na współczesnych, japońskich paszportach.

Origami z papieru> Seniorzy grają w grę planszową

W kolejnym tygodniu pojechaliśmy w podróż do Księstwa Monaco Nasze plotkowanie o rodzinie królewskiej  Grimaldi pobudziło straszną ciekawość kobiecą. Natomiast Panowie zainteresowali się dorocznym wyścigiem samochodowym Grand Prix Monaco Formuły I. W Monte Carlo zagraliśmy w gry planszowe .

Zwiedziliśmy Lazurowe Wybrzeże- Cannes, Nicea, Menton, Monaco… Pod wpływem pobudzonej wyobraźni nasi turyści, w ramach terapii zajęciowej, wykonali piękne pracy pamiątkowe. Pomalowane kamienie prezentują architekturę,plaże i jachty nadmorskich zakątków.

Kamienie z namalowanymi wakacyjnymi widokami Zdjecie pocztówki w różnymi miejscami ze Świata

Zdalnie podróżowaliśmy po całym świecie. Odwiedziliśmy Maroko w Afryce, Niderlandy, Niemcy, Francję, Irlandię w Europie. Z każdej podróży zostały nam wspomnienia oraz prace plastyczne jako pamiątki mile spędzonego czasu.

Na chwile zostaliśmy w Polsce, w naszym Domu. 15 sierpnia przypada uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, popularnie nazywane świętem Matki Boskiej Zielnej. Zrobione przez mieszkańców bukiety z zebranych kwiatów i ziół, jak tradycja nakazuje, zdobiły ołtarz w Domowej Kaplicy.

Ołtarz kościoła ozdobiony kwiatami Tekst i rysunki z baśni Złota Rybka

Do niezapomnianych chwil dopisujemy dzień, w którym mieszkańcy wymyślili „Złotą rybkę” na nowo. Baśń z samego początku ludowa ,opublikowaną po raz pierwszy przez braci Grimm w 1812 roku, a po raz „jakiś tam” w roku 2021 zmodyfikowaną z humorem w naszym Domu.Uczestnicy terapii zajęciowej przyjęci tematyką literacką, dopasowali własnoręcznie pokolorowane obrazki do tekstu . Na tym nie żegnamy „Rybkę”... planujemy zagrać baśń na scenie .